27 August 2014

Omega Guard Shaklee









Tahukah anda??? Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 


Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

Tentang Minyak Ikan Shaklee

Omega guard shaklee (minyak ikan) diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. ikan2 yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3x.. hemmm terbaikkkk kan.hihi... 

Omega guard lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen 

Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibawah, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain 



Kenapa anda perlu mengambil OmegaGuard Shaklee: 

Ibu hamil (perkembangan otak bayi dlm kandungan, kurangkan risiko kelahiran pramatang, dan mengurangkan alahan bayi selepas bayi dilahirkan) 
Ibu menyusu (perkembangan otak bayi) 

Kanak2 (Usia 0-6tahun adalah peringkat umur yg sangat kritikal dimana pertumbuhan otak yg yg pintar perlukan makanan yang kaya dengan asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. dan bagus untuk sistem imunisasi kanak2,asma,eczema) 

Individu yang ingin mengawal berat aka KURUSKANbadan (omega 3 meningkatkan hormone Leptine yg mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat) 

Individu yg ingin meningkatkan kepekaan , daya ingatan dan kecekapan kerja 

Lelaki yg mementingkan kesihatan - memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan byk lagi 

Wanita yg mementingkan kecantikan (flawless skin) dan kesihatan(tulang dan sendi) 

Okay...senang cerita,bagi ibu-ibu tu kalau rasa anak senang demam, mudah mengantuk kat kelas, ada penyakit asma, alergy.. or nak anak pintar..,beli lah Omega ni untuk anak...Kalau tak pun, sila lah beli utk diri sendiri. 

Omega ni bagus utk brain.. utk kulit yg cantik...utk kesihatan sendi dan mengawal kolestrol... .. Kalau rasa sayang suami.. hadiahkan lah utk suami... sbb Omega juga vitamin utama untuk orang lelaki...takde paksan yer kat sini.hihi... bak kata orang, tak kenal maka tak cinta,sooo kena lah cuba dulu,nanti sure jatuh cinta. hihihi....


Anda ingin mendapatkan Omega Guard Shaklee?

-----------------------------------------------
SMS/Whatsapp : 019-359 4787
E-mail : mommyzahraa@gmail.com
Facebook :Atin Dhanesha
Instagram : atin_dhanesha

* Penghantaran ke Seluruh Malaysia melalui POSLAJU dan GDEX 

No comments:

Post a Comment