26 August 2014

GLA Shaklee Besttttttt







GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 


Banyak manfaat daripada pengambilan GLA ni seperti:

Mencantikkan kulit

Tang ni ramaiiii yang teruja kan... Haaa, pengambilan GLA ni dapat bantu memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis. Selain tu GLA juga dapat bantu bagi efect glowing di wajah bila diambil secara berterusan. 

Mencantikkan rambut

Bagi yang ada masalah berkaitan rambut,GLA ni dapat membantu memperbaiki tekstur rambut semakin sihat dan bersinar, rambut kering dan masalah rambut gugur. 

Pelangsingan 

Nak kurus??? Mungkin yang ni tak ramai yang tahu tapi GLA Shaklee dapat membantu merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA membantu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. 


GLA shaklee juga membantu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. Sudah ramai yang berjaya mengatasi masalah cyst mereka dengan bantuan GLA Shaklee.

Selain itu, GLA juga turut membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. 

GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

Melambatkan menopause (putus haid)

GLA membantu tanda-tanda menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan lebih muda, glowing dan kemerah-merahan.


Menentang kanser

Haaa, GLA juga anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan dapat membantu menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.


Menghalang komplikasi diabetes

GLA membantu Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk penghidap diabetes. Meringankan simptom-simptom kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.


Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).


Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :

- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak
- meringankan kebas urat saraf
- meningkatkan stamina

Mengawal hormon estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.


Selain itu, GLA juga baik untuk:

Menguatkan kuku & rambut.

Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.

Membantu menangani ekzema.

Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.

Menguatkn immuniti badan.

Mempelahankn process penuaan.

Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.

Bagus untuk saraf. 




Anda ingin mendapatkan GLA Complex Shaklee?

-----------------------------------------------

SMS/Whatsapp : 019-359 4787
E-mail : mommyzahraa@gmail.com
Facebook :Atin Dhanesha
Instagram : atin_dhanesha

* Penghantaran ke Seluruh Malaysia melalui POSLAJU dan GDEX 

No comments:

Post a Comment